Dynia

To królowa jesieni, doskonale nadająca się do zmiksowania w kremowej zupie, gdzie lubi towarzystwo pomidorów, ostrej papryki albo dla odmiany łagodnej marchewki czy pomarańczy.

Skórki niektórych odmian dyni można zjeść. Z obierków hokkaido uzyskasz chipsy. Cienko obrane kawałki wymieszaj z oliwą, solą i ostrą wędzoną papryką. Ułóż na blaszce do pieczenia i wstaw ją do nagrzanego do 190*C piekarnika. Piec przez około 20 minut. Gorące chipsy dobrze smakują z jogurtem naturalnym

Jabłka

To owoce bogate w błonnik, który skutecznie obniża cholesterol, pozytywnie wpływa na trawienie, reguluję przemianę materii.Natomiast zawarte w nich witaminy A, C i E wzmacniają odporność.

Jabłko doskonale komponują się zarówno w deserach, jak i w wytrawnych daniach. Jeśli je obierasz, nie wyrzucaj skórek. Pełne witamin i minerałów resztki wrzuć do garnka, zalej zimną wodą dodaj szczyptę korzennych przypraw i zagotuj. Tak przyrządzony kompot można doprawić łyżeczką miodu lub sokiem z cytryny.

Bakłażan i cukinia

To przepyszne składniki jesiennych zapiekanek i wytrawnych tart. Krojone cienko i ułożone na kruchym podpieczonym spodzie sprawdzą się w roli farszu. Oba warzywa można także wydrążyć i wypełnić wcześniej przygotowanym farszem np: z upieczonych warzyw z sosem pomidorowym. To genialny pomysł na soczysty obiad czy kolację.

Z cukinii można zrobić także ciasto. Jest wilgotna i soczysta, wiec idealnie nadaje się do słodkich wypieków. Ze startej i wymieszanej z mąką oraz czekoladą powstaje intensywne brownie.

Ziemniaki

To nie tylko dodatek do obiadu. Starannie oczyszczone pokrój w ćwiartki, wymieszaj z oliwą, solą, pieprzem i rozmarynem oraz posiekanym ząbkiem czosnku. Przełóż na blachę i wstaw do rozgrzanego do 200* C piekarnika na 30 minut.

Można także ugotować obrane ziemniaki, a po ostudzeniu pokroić je w kostkę. Następnie przełóż do miski i dodaj sok oraz startą skórkę z limonki i sporą garść świeżej mięty. Posyp prażonymi pestkami z dyni i słonecznika. To sycąca i zdrowa sałatka, idealna do serwowania w porze lunchu.

 

 

(Visited 34 times, 1 visits today)
Podziel się