Robiąc ogrodowe porządki, uświadomiłam sobie że już za parę dni przyjdzie pani Jesień. A wraz z nią przepiękne barwy,spadające liście, przymglone słońce.

Czas wyciszenia…ale nie w kuchni.

Teraz właśnie przyroda obdarowuje nas tym, co ma najlepszego. Oto kilka wybranych warzyw i owoców. Bez których moja jesienna kuchnia nie mogła by się obyć.

Dynia 

Odkryli ją Indianie. Zawiera dużą ilość beta-karotenu i witaminy A, która pomaga zachować zdrową cerę.

Śliwki

Mają prawie tyle pektyn ( błonnika ), co jabłka. Korzystnie wpływają na funkcjonowanie układu pokarmowego. Suszone zawierają także potas, niacynę i witaminę B2.

Brokuły

Zwane potocznie zielonym kalafiorem albo kapustą szparagową, uważane są za jedno z najzdrowszych warzyw. Zawierają witaminy A, K i C oraz kwas foliowy. Brokuły można spożywać zarówno gotowane, jak i surowe.

Rzepa

Z pozoru niepozorna, ma wiele zalet. Zawiera błonnik i witaminę C.Wykorzystywana jest nie tylko w kuchni,ale też w przemyśle kosmetycznym.

Bakłażan 

Nazywany jest oberżyną albo gruszką miłości. Zawiera błonnik i potas. Zazwyczaj podaje się go w zalewie lub dodatek do mięs.

Jarmuż

Przez długi czas używany był jedynie jako ozdobnik potraw.Tymczasem okazuje się, że to warzywo zawiera wiele wartościowych składników odżywczych. Wśród nich warto wymienić witaminę C błonnik, potas, a także przeciwutleniacze. Jest zaliczany do grupy zwanej “Super Food”

Żurawina

Od  lat wykorzystywana w medycynie ludowej m.in. w leczeniu zakażeń dróg moczowych.Owoce żurawiny to bogate źródło antyoksydantów, którym przypisuje się ochronę przed wolnymi rodnikami, a tym samym starzeniem się organizmu.

Pigwa

Zawiera pektyny (błonnik) oraz witaminę C, która wzmacnia odporność jest spożywana głównie w formie przetworzonej, w postaci konfitur i dżemów, a także jako dodatek do mięs.

A Ty jakie masz swoje ulubione dary jesieni, napisz w komentarzu.

(Visited 62 times, 1 visits today)
Podziel się