Stara indyjska przypowieść.

Zanim podpowiem Ci jak radzić sobie ze stresem chciałbym przytoczyć Ci starą indyjską przypowieść o dwóch wilkach. Która pochodzi z plemienia Cherokee i myślę że każdy powinien ją poznać.

Jest ona krótka i bardzo wyrazista.przypowieść o dwóch wilkach

Pewien stary Indianin Cherokee nauczał swoje wnuki. Powiedział im tak:
– Wewnątrz mnie odbywa się walka. To straszna walka.

Walczą dwa wilki:

Jeden reprezentuje strach, złość, zazdrość, smutek, żal, chciwość, arogancję, użalanie się nad sobą, poczucie winy, urazę, poczucie niższości, kłamstwa, fałszywą dumę i poczucie wyższości.

Drugi to radość, zadowolenie, zgoda, pokój, miłość, nadzieja, akceptacja, chęć zrozumienia, hojność, prawda, życzliwość, współczucie i wiara.

Taka sama walka odbywa się wewnątrz was i każdej innej osoby.

Dzieci myślały o tym przez chwilę, po czym jedno z nich zapytało:
– Dziadku,  a który wilk wygra?
– Ten, którego nakarmisz – odpowiedział stary Indianin.

1.Nie karm czarnego wilka.

Żadne myśli nie trwają wiecznie.Unikaj rzeczy, które wywołują u Ciebie negatywne myślenie. Smutne piosenki, filmy , książki czy zdjęcie ukochanego który odszedł. Musisz zrozumieć, że doprowadzanie się do cierpienia nic nie zmieni. Kiedy nachodzą Cię złe myśli staraj się skupić na tym co Ci przynosi radość, zacznij czytać ulubioną książkę lub posłuchaj ulubionej muzyki. Znajdź Swój sposób by nie karmić czarnego wilka.

2.Nikt nie jest doskonały.

Pamiętaj każdy ma prawo popełniać błędy, nie skupiaj się na nich. Zamień słowo błąd lub porażka na lekcja. Ucz się na nich. Takie nastawienie pozwoli Ci szybko wrócić do równowagi.

3.Ruch

Machnij ręką na prasowanie, wskocz w sportowe buty i pobiegaj kwadrans po osiedlowych ścieżkach. Taka codzienna dawka ruchu wzmocni twój system nerwowy. Kiedy bowiem się ruszasz, krew krąży szybciej, usuwając z ustroju nadmiar hormonów stresu.

4.Myśl pozytywnie

Otaczaj się tym, co dobre. Postaw na towarzystwo pozytywnych ludzi a na pewno ich nastrój Ci się udzieli. Nie siedź w domu, nie zamykaj się na innych. To co widzisz, słyszysz i czujesz ma ogromny wpływ na twoje samopoczucie.

5. Śpij

Brzmi dziwnie, ale jednak działa.  Potrzebujesz około 7-8 godzin snu. Jeszcze bardziej zwiększysz skuteczność snu i zmniejszysz poziom stresu, jeśli będziesz kłaść się spać regularnie o tej samej porze. Dzięki temu, nauczysz swój organizm odczuwać zmęczenie. Będzie Ci łatwiej zasypiać, przespać wymagany czas i radzić sobie ze stresem.

6. Śmiech

Amerykańscy naukowcy udowodnili, że nawet wymuszony grymas działa pozytywnie na nas i zwalcza stres.  Okazuje się, że każdy rodzaj uśmiechu pozytywnie wpływa na organizm – zmniejsza szybkość bicia serca podczas stresujących sytuacji. Warto jednak zauważyć, że gdy ludzie uśmiechali się szczerze, efekt widoczny był znacznie wyraźniej. Jednak nawet wymuszony uśmiech działa leczniczo, obniża poziom stresu nawet jeśli człowiek nie czuje się szczęśliwy.

7.Dieta

Odpowiednia, zbilansowana dieta pomaga zniwelować skutki stresu. Ważne jest również wzbogacanie codziennego jadłospisu w produkty zawierające magnez. W sytuacji, gdy stres jest długotrwały lub gdy spożywamy duże ilości kofeiny czy alkoholu, warto wprowadzić dodatkowa suplementacje magnezu. W walce ze stresem można także sięgnąć po preparaty zawierające składniki wpływające korzystnie na układ nerwowy.

Usiądź i zastanów się co tak właściwie wpływa na to, że się stresujesz. Możesz zapisać sobie wszystkie możliwe rozwiązania i zastanowić się jak rozwiązać problem. Jeżeli stresujesz się rozmową z daną osobą – przemyśl co możesz dokładnie powiedzieć i jak się zachować, aby być bardziej pewnym siebie i nie przejmować się tą sytuacją. Pamiętaj o zachowaniu spokoju i zimnej krwi.  Bardzo dużo rzeczy wymaga czasu. Usiądź, oddychaj i myśl.

Pamiętaj że umiejętność zwalczania stresu pozwoli ci uniknąć takich schorzeń jak :

  • choroby serca i układu krążenia,
  • bóle głowy – również chroniczne,
  • bóle kręgosłupa,
  • cukrzyca,
  • osteoporoza,
  • kłopoty z trawieniem,
  • wrzody żołądka i dwunastnicy,
  • rozregulowanie cyklu miesięcznego u kobiet,
  • otyłość,
  • kłopoty z cerą,
  • wypadanie włosów.

Napisz nam w komentarzu jak Ty radzisz sobie ze stresem. A może znasz kogoś kto obecnie boryka się z problemami. Wtedy po prostu udostępnij mu ten artykuł. 

Wspaniałego dnia i życia.

(Visited 181 times, 1 visits today)
Podziel się