Wszystko, co nas otacza, jest energią. Według niektórych również nasze ciało i tzw. aura to jedno wielkie pole magnetyczne, które – jeśli funkcjonuje prawidłowo – zapewnia nam zdrowie i witalność. Można w to wierzyć lub nie, jednak pewne jest, że aby codziennie funkcjonować, potrzebujemy energii. Energii, która każdego ranka da nam siłę, aby wstać z łóżka, i pozwoli realizować plany i cele. Oto moje 5 sposobów na odzyskanie energii.

1. Znajdź czas dla siebie.

Żyjemy w czasach gdzie jesteśmy bardzo zabiegani, praca, dzieci czy obowiązki domowe. Zwolnij i zastanów się gdzie w tym wszystkim jesteś TY. By nasz dom był szczęśliwy (rodzina), to przede wszystkim musimy odnaleźć szczęście w sobie. Koniecznie znajdź czas dla siebie.

Przypomnij sobie co w życiu sprawiało Ci radość. Czytaj książki, wyjdź do kina czy teatru. Zadbaj o swój wygląd. Otaczaj się pozytywnymi osobami. A przekonasz się jak szybko zaczniesz odzyskiwać energię.

2.Produkuj hormony szczęścia.

Za dobre samopoczucie i chęć do działania odpowiadają hormony wpływające na układ nerwowy. Szczególne znaczenia ma serotonina, endorfina i dopamina, w odpowiednich dawkach i proporcjach.Można zapewnić sobie ich dobroczynnych wpływ, uprawiając sport.

Biegaj, pływaj idź na fitness, ćwicz przed telewizorem. Na produkcję serotoniny wpływa też światło. Dlatego my często korzystamy z okazji do spacerów. Od czasu do czasu zjedz nieco gorzkiej czekolady. I wysypiaj się! 

3.Popraw dietę

Zamiast robić rewolucję kuchenną w swojej diecie, zacznij ją ulepszać małymi krokami. Wtedy masz największą szanse, by trwale zmienić nawyki żywieniowe. My np: zaczęliśmy od redukcji cukru. Cukier powoduje nagły wyrzut energii i równie gwałtownie jej wyczerpanie. ( więcej na temat cukru napisaliśmy tutaj) .

Rozplanuj sobie pięć lekkich posiłków w ciągu dnia. Aby organizm mógł dobrze funkcjonować, potrzebuje stałych dostaw energii i witamin. Do każdego posiłku zjadaj warzywo lub owoc. Zawarte w nich witaminy, minerały i przeciwutleniacze wzmocnią odporność, poprawią wygląd skóry, usprawnią metabolizm.

Potrzebujesz też złożonych węglowodanów, jedz więc razowe pieczywo, kasze, płatki. Energia z nich uwalniana jest powoli i długo.Pij dużo wody i zielonej herbaty ( działa silnie przeciw utleniająco).

4. Wzmocnij ukrwienie

By wszystkie tkanki organizmu były dotlenione i odżywione, potrzebny jest dobrze działający układ krwionośny. Pamiętaj by podczas porannego prysznica wymasować ciało od stóp i dłoni w kierunku serca szczotką lub rękawicą. Powtarzaj taki masaż codziennie.

Dbaj o to, by przynajmniej 3-4 razy w tygodniu ( najlepiej codziennie ) pójść na długi spacer żywiołowym krokiem. Zmień windę na schody. Jeśli nie masz przeciwwskazań medycznych, wybierz się do sauny. Wspaniale poprawia ukrwienie i pomaga oczyścić organizm z toksyn.

Nie pal papierosów. Ten nałóg odbiera nie tylko zdrowie, ale i siły. Niszczy naczynia krwionośne, upośledza krążenie, nadaje cerze szary, ziemisty odcień.

5. Dodaj muzyki, koloru i zapachu.

Uwielbiam muzykę, nic tak szybko nie poprawia mi humoru i dodaje energii jak ulubiona muzyka. Na pozytywne nastawienie do życie mają też wpływ kolory. Ja lubię otaczać się zielenie ( roślinami ) . Pozwalają one zrelaksować mi się w pracy. Energii sprzyja także aromaterapia. Na apatię oraz zmęczenie pomóc mogą naturalne olejki z mięty pieprzowej, geranium, rozmarynu, neroli, limetki, pomarańczy, hyzopu.

 

(Visited 187 times, 1 visits today)
Podziel się