Oto 12 małych wielkich kroków które pomogą Ci każdego dnia być w dobrej formie.

1. Zacznij dzień pozytywnie.

Zaraz po przebudzeniu pomyśl o czymś pozytywnym, lub zastosuj metodę wdzięczności i zastanów się za co jesteś wdzięczny. np: za wspaniałą pogodę, za to że jesteś zdrowy, za to że masz wspaniałą rodzinę itp. Takie pozytywne nastawienie do życia pomoże Ci ukierunkować twój dzień w dobrym kierunku.

2.Ciepła woda z cytryną na dzień dobry.

Na dobry początek dnia wypij szklankę letniej wody z sokiem z cytryny i odrobiną miodu. Ułatwi Ci to trawienie pierwszego posiłku.

3.Pokochaj gimnastykę.

Rozpocznij dzień aktywnie. Wystarczy kilku minutowa aktywność, skłony czy przysiady pomogą Ci pobudzić Twoje ciało do aktywności żeby przez cały dzień czuć się znacznie lepiej.

4.Zjedz pożywne śniadanie.

Pamiętaj Twój organizm potrzebuje energii

5.Kawa dla Ciebie nie Ty dla kawy.

Jeśli pijesz kawę rano – wypij ją do śniadania, a nie zamiast śniadania. Jej pozytywne działanie można zaobserwować przy maksymalnie 2-3 filiżankach dziennie. Dobrym pomysłem jest też zamiana kawy na yerba mate.

6.Jedz zbilansowane posiłki.

Znasz zalecenia pięciu małych posiłków co trzy godziny? Zapomnij o tym ! Dietę równie dobrze można w pełni zbilansować jedząc trzy razy dziennie. Pamiętaj również, by jeść powoli i dokładnie przeżuwając każdy kęs. Trawienie węglowodanów rozpoczyna się już w jamie ustnej – im bardziej rozdrobniony pokarm trafia dalej, tym sprawniej zostanie on strawiony.

7.Nie głodź się w trakcie dnie.

Jeśli pozbawisz się pożywienia ( energii ) , organizm zwalnia, by zużywać jak najmniej energii i zaczyna myśleć nad magazynowaniem zapasów na czarną godzinę. Ten zapas to nic innego jak tkanka tłuszczowa. Regularne jedzenie powoduje to że organizm nie czuje potrzeby magazynowania.

8. Pij wodę.

Jeden z kluczowych elementów zdrowia jest nawadnianie organizmu. Sam pamiętam jak cierpiałem na bóle migrenowe. Rozwiązanie problemu okazało się banalnie proste wystarczyło odpowiednio nawadniać organizm. Osobiście staram się pić około 2 litrów czystej wody. Pamiętaj też że lepiej jest pić co jakiś czas małymi łyczkami niż na raz całą szklankę.

9.Ruszaj się.

Aktywność fizyczna korzystnie wpływa na kształtowanie naszej sylwetki, polepszenie przemiany materii, a także, dzięki zwiększeniu wydzielania hormonów szczęścia, na poprawę samopoczucia, Ruszaj się zatem, dla ciała i ducha!

10. Spędzaj czas na świeżym powietrzu.

Odpowiednia ilość naturalnego światła i tlenu poprawi nastrój, doda wigoru i energii. Ja na przykład umieściłem swoje stanowisko pracy przy oknie. Kiedy tylko mogę staram się pracować przy otwartym oknie,  a w mroźne dni pamiętam o wietrzeniu pomieszczenia. Dzięki temu też że pracuję w domu mam możliwość co jakiś czas zrobić sobie 5-15 minut przerwy i wyjść do ogrodu.

11. Rozwijaj się.

Osobiście bardzo lubię tak zwaną metodę 30/30/30 gdzie codziennie staram się przez 30 minut czytać , 30 minut słuchać i 30 minut oglądać materiały które pomogą mi w rozwoju siebie. To bardzo ważne na naszego mózgu by ciągle go stymulować. Ja na przykład łączę ruch ( bieganie ) z słuchaniem audiobooków czy podkastów, a przerwę na dotlenienie w ogrodzie na czytanie książki.

12.Śpij dobrze.

Regeneracja to podstawa zdrowego trybu życia. A regenerujący, nieprzerwany sen jest niezbędny do zachowania dobrej kondycji zarówno fizycznej, jak i psychicznej. Moja rada jeśli tak jak ja lubisz pracować wieczorami czy w nocy pamiętaj że komputer ma tak zwany tryb noc. Jest to odpowiednie światło które mniej pobudza.

I dobiegliśmy do końca moich 12 małych wielkich kroków, mam nadzieję że któreś z nich przypadły Ci do gustu i wprowadzisz je w życie. Jestem też jestem bardzo ciekaw, Twoich małych wielkich kroków, proszę Cie pomóż mi uzupełnić tą listę, więc z niecierpliwością wyczekuję twoich komentarz.

Pozdrawiam

Wojciech Wesołowski 

 

(Visited 185 times, 1 visits today)
Podziel się